بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک یا لوله های گالوانیزه صنعتی، لوله هایی فولادی با لایه ای پوشیده شده از روی هستند و بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک به نوع کاربرد آن وابسته است.

لوله گالوانیزه سبک، از جمله لوله های سیاه درزدار است که با استفاده از ورق های فولادی و آهنی تولید می شود. در بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک به منظور افزایش مقاومت، از آلیاژ روی به روش گرم و سرد برای گالوانیزه کردن آن ها استفاده می شود.

لوله گالوانیزه سبک چیست؟

برای شناخت بیشتر در مورد بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک بد نیست نگاهی کوتاه به تعریف لوله گالوانیزه سبک  داشته باشیم.

این محصول همان لوله مبلی بوده که عملیات گالوانیزاسیون سرد و گرم را روی آن انجام می‌دهند. لوله گالوانیزه سبک گلخانه ای در سایزهای ½ اینچ الی ۶ اینچ و در طول ۶ متری و ۱۲ متری تولید شده و در ضخامت‌های ۲٫۳ تا ۴ میلی‌متر در بازار موجود هستند.

فرایند تولید بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک

فرایند تولید بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک

فرآیند تولید لوله گالوانیزه سبک به دو روش گالوانیزه سرد و گرم صورت می گیرد که در ادامه به آن ها نگاهی انداخته ایم:

  • گالوانیزه گرم: گالوانیزه گرم به معنای پوشش دهی آهن یا فولاد با فلز روی مذاب شده است. لوله گالوانیزه گلخانه ای گرم ز آن دسته لوله‌های فولادی است که با کمک یک‌لایه فلز آبکاری و پوشش داده می‌شوند که علاوه بر استحکام سبب براق‌تر شدن آن می شود. ناگفته نماند که این روش گران‌تر است.
  • گالوانیزه سرد: در این روش لوله گالوانیزه گلخانه ای با استفاده از الکترولیز حاصل از فلز روی پوشش داده می‌شود. دمای پایه برای این کار حداکثر 70 درجه سانتی است.

ویژگی های لوله گالوانیزه سبک

به طور کلی ویژگی های بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک را در زیر می توان دید:

  • کاربرد در صنایع مختلف
  • قیمت مناسب تر به نسبت لوله با ضخامت بیشتر
  • کاربری در ساخت انواع سازه های فلزی
  • کاربری در مصارف آب رسانی و دستگاه های تهویه
  • امکان تولید به روش سرد و گرم
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت و فرسودگی و عمر بالا

ویژگی های لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه گلخانه ای

یکی از بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک، لوله گالوانیزه گلخانه ای نام دارد که در ساخت سقف، ستون و پایه گلخانه به کار می رود. به عبارتی دیگر برای ساخت سازه‌هایی مانند سالن پرورش قارچ، نصب تجهیزات نورپردازی در سالن نگه‌داری دام و طیور، حصارکشی خیابان‌ها و … از لوله گالوانیزه گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

علاوه بر موارد بالا، پوشش گالوانیزه‌ای باعث می‌شود که گلخانه در برابر رطوبت و آب از خود مقاومت بالایی نشان دهد و درنهایت لوله از خوردگی و پوسیدگی محافظت می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های این نوع لوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب‌پذیری کمتر در برابر پوسیدگی
  • طول عمر بالا
  • امکان برخورداری از ساختار یکپارچه
  • برخورداری از تنوع به واسطۀ ضخامت‌های متفاوت
  • مقاوم در برابر ضربه

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین

اگر بخواهیم از موضوع بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک کلان‌تر برویم، با این سؤال مواجه می شویم که تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین چیست؟ همانطور که از نام لوله گالوانیزه سنگین بر می آید دارای ضخامت و وزن بیشتری است، زیرا فلز روی بیشتری برای پوشش‌دهی این نوع لوله استفاده می ‌شود.

به عبارتی دیگر تمام ویژگی‌هایی که به علت وجود روی و پوشش گالوانیزه در لوله‌ها سبک و سنگین حاصل می‌شود، در انواع گالوانیزه سنگین بیشتر مشهود است.

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین

کدام لوله بهتر است؟ گالوانیزه سبک یا سنگین؟

به طور کلی عنوان بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک به نوع استفاده شما بستگی دارد و شاید گالوانیزه سبک از نوع گرم بهترین باشد؛ اما در حاشیه این بحث و با توجه به پیشرفت تکنولوژی گالوانیزاسیون لوله‌های ساختمانی با روش‌های مختلف باید گفت که سبکی و مقاومت بالای محصول به کار رفته اهمیت دارد.

با توجه به مواردی که پیشتر و در تعریف لوله گالوانیزه سبک و سنگین گفته شد، این طور نیست که گالوانیزه سبک بد یا گالوانیزه سنگین خوب باشد. کاربرد این دو لوله بستگی به کارایی مورد انتظار شما از آن ها خواهد بود.

نکته پایانی

در این مطلب به بهترین نوع لوله گالوانیزه سبک پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد، لوله گالوانیزه گرم به دلیل نوع پوشش دارای استحکام و کارایی بهتری است با این حال نوع کاربری شما است که بر پایۀ آن گالوانیزه سبک تعریف می شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین سفارش محصول مورد نظر خود به وبسایت شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا